Pohyb a cvičení: Nejefektivnější „kardio“?


Začíná nám léto, a tak nejvíce diskutovaná otázka je, jak nejvíce a nejefektivněji spálit přebytečné kilogramy. Licencovaní trenéři téměř všech škol a různí fitness odborníci stále předávají svým klientům určité bludy, které v tomto článku vyvrátím a ukáži mnohem efektivnější cestu.

Opravdu jste ochotni platit za rady z dob dinosaurů?

Samotného mě zaráží, že i v dnešní době (plné internetu a tudíž dohledatelných informací) se stále dokola vtlouká lidem (klientům) do hlavy, že nejefektivnější typ spalování je prostě klasické „kardio“.

Jak je to možné? Copak lidi nevidí, že musí věnovat takovému kardiu obrovský čas? Tento čas lze přitom mnohem efektivněji využít? Že výsledky se dostávají velmi pomalu a je třeba se takovému typu kardiu věnovat velmi často? (někteří odborníci doporučují i denně). Opravdu toto chcete? Pak mi je Vás líto…

Jde to i jinak? Efektivněji?

Ano, jistě. Všechno jde, když se chce, že? I tady jsou možnosti, jak mnohem efektivněji spálit přebytečné kilogramy a ještě jako bonus nespalovat svalovou hmotu, kterou nekonečným kardiem spalujete!

Tento článek není napsán, aby ukázal přesný návod a plán, jak a co dělat. K tomu slouží různé tréninkové plány od opravdových odborníků, kteří vědí o čem mluví. V našem bezplatném eBooku je toto téma lehce „nakousnuto“ a v placeném eBooku je více do podrobna i s konkrétním plánem vysvětleno.

HIIT

Cest je více, ale označují se společným názvem HIIT = vysoce (high) intenzivní intervalový trénink.

Jistě jste již o něm slyšeli a mnozí z Vás jste jej zavrhli, protože prostě se u tohoto typu kardia opravdu spotíte (a ne málo) a budete lapat po dechu. Nic pro slečinky….

Vyděsil jsem Vás? Tak to se omlouvám… Pravda však je taková, že je tento typ cvičení opravdu fyzicky náročný, což ale neznamená, že začátečníci a lidé, kteří mají problémy s fyzičkou a dechem by jej neměli cvičit. To opravdu NE!!!

Právě naopak. Každý může začít a postupně navyšovat zátěž a intenzitu. Právě slovo intenzita je zde klíčové.

Zkráceně fáze výkonu, kde intenzita postupně stoupá (dle Vaši výkonosti, zkušenosti, zdraví, atd.) až i klidně ke 100% maxima se střídá s odpočinkovou fázi. Většinou v poměru 2:1, tedy např. 10 vteřin sprint (80-100% intenzity) a po té 20 vteřin odpočinek (chůze, výklus).

Spalovat více za kratší čas?

Komu by se to nelíbilo, že? A věřte, že je to opravdu možné a dokonce je to prokázané, jak studiemi, tak tisíci (spíše milióny) klienty, kteří nedají na tento typ cvičení dopustit.

HIIT se doporučuje cvičit max 15-20 minut a už po této době spálíte mnohem více kalorií, než po 40-ti minutách stereotypního šlapání na kole nebo běhání na páse.

A opravdu to není vtip. Jde o to, že sice po 4O-ti minutách v danou chvíli spálíte více kalorií a tudíž by Vás fitness odborníci tímto argumentem odzbrojili…

Díky bohu však přesto spálíte více metodou HIIT. Proč?

Protože zvýšený metabolismus (díky náloži intenzity) bude zvýšený mnohem déle, než po lehkém šlapání na kole a tudíž v konečném výsledků bude spáleno více kalorií v případě HIIT tréninku.

HIIT lze provádět defakto na jakoukoliv fyzickou aktivitu (sprint, kolo, šplh, box, plavání, kettlebell, atd.). Lze a ještě efektivněji podobný trénink odcvičit i ve fitku např. s velkou osou a základními cviky (dřep, MT, nadhoz, trh, atd.). Fantazii se meze nekladou.


Autor článků a projektu „ŽIVOTNÍ ROZVOJ“– Jakub je kluk, který se rozhodl život jen nepřežívat, ale ŽÍT. Nevzdalovat se svým snům a cílům, ale naopak si je SPLNIT. Nestěžovat si neustále, ale být ŠŤASTNÝ. Celý život se člověk UČÍ a tím ROSTE a SÍLÍ. Děkuji, že jsem našel cestu, jak se stát inspirací pro ostatní a hlavně, jak změnit život k lepšímu i Vám. Autor e-booku – „6 způsobů, jak si změnit život k lepšímu pomocí eBooku“ a eBooku „TAJEMSTVÍ ŽIVOTNÍHO ROZVOJE

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *